Koszyk

×

Przyszłość jest teraz! #50FOODandFUTURE (część 4)

Let It Snow

Na zakończenie roku czwarta część naszego cyklu, zestawienia oraz kampanii społeczno-popularyzatorskiej promującej polskie innowacyjne rozwiązania w szeroko rozumianej tematyce foodowej i designu „wokół stołu”. Minął już niemal rok naszego zaangażowania w ten ciekawy projekt. Podróżując po kraju i odwiedzając producentów, szefów kuchni oraz aktywistów, poznawaliśmy wiele punktów widzenia na okołofoodową przyszłość i to, jaką rolę powinna odegrać w niej Polska. Zbierając wszystkie impresje i przemyślenia, zaprosiliśmy do showroomu partnera cyklu marki Gaggenau na spotkanie naszych ekspertów, restauratorów i bohaterów zestawienia. Swoją kuchnią okrasił je Kuba Winkowski, który prowadzi w Wielkiej Brytanii niewielką restaurację Kubarn i trzy lata temu zdobył na Wyspach tytuł National Chef of The Year. W tej edycji cyklu #50FOODandFUTURE znajdziecie reportaż z tego spotkania z częścią interesującej dyskusji na temat obecnej i przyszłej roli oraz szans naszego kraju w kształtowaniu międzynarodowej kulinarnej rzeczywistości.

Wśród przedsiębiorców i producentów, których prezentujemy w czwartej części  #50FOODandFUTURE, znalazło się kilku stawiających nie na skalę, lecz na kunszt związany z rzemiosłem. W rozmowach z nimi to nie skalowanie biznesu (obok zrównoważonego biznesu to jedno z najmodniejszych dziś określeń), a wyjątkowość, jakość, precyzja i osobiste zaangażowanie są najczęściej przewijającym się motywem. Bo być może nie powinniśmy się skupiać jedynie na innowacyjno-technologicznym wyścigu ze światem – także tym w sektorze żywności, a upatrywać swego sukcesu we wspieraniu unikalnych, niewielkich przedsięwzięć, które u nas powstają? Takich jak choćby niewielkie gospodarstwo Pstrąg Ojcowski, za którego konceptem stoją Agnieszka Sendor i Magdalena Węgiel (trzy lata temu wyróżniona europejską nagrodą za innowacje w rolnictwie), czy kraftowy producent ginu z Leszna Jonston Gin, zdobywca medali w prestiżowym londyńskim konkursie IWSA.

Idea promowania marketingu miejsca i jak najlepszego wykorzystania atrybutu lokalności pojawia się też w rozmowie z Aną Roš, słoweńską szefową kuchni i restauratorką od kilku lat uznawaną za najlepszą na świecie w tej dziedzinie wśród kobiet i znajdującą się w najściślejszej czołówce innych prestiżowych rankingów. O szeroko pojmowanej przyszłości mówią także najlepszy szef kuchni 2021 według The Best Chef Awards David Muñoz czy prowadzący coraz bardziej zrównoważony biznes Miguel Torres Maczassek, reprezentujący już piąte pokolenie jednej z najbardziej uznanych rodzin winiarskich na świecie.

W naszym krajowym zestawieniu pojawiają się także firmy, które postawiły na modne i innowacyjne dziś kierunki, jak choćby największy w kraju gracz na rynku diet pudełkowych czy producent personalizowanych suplementów diety. Są również szefowie kuchni – restauratorzy wyznaczający nowe trendy w lokalach, które odwiedzamy.

Reportaże z cyklu #50FOODandFUTURE możecie znaleźć w 53. numerze magazynu FOOD & FRIENDS.

Partnerzy
Orson Hejnowicz

TEKST: IGOR GRZESZCZUK
ZDJĘCIA: MAŁGORZATA OPALA

Zobacz także